KUNDTJÄNST till webshopen är öppen tis-fre mellan 10-17 på 042-244400 eller maila info@butiklinnea.se
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Betalningsalternativ
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Kortbetalning / Certitrade
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
Beställning
Det finns inget minsta beställningsvärde. Alla beställningar är välkomna. Avbeställning av en order kan göras till att varan har skickats.
Om produkten i leveranstiden anges som Beställningsvara, innebär detta att vi inte har produkten i vårt lager. Vi tar då hem produkten från vår leveranör för Dig då du gör din beställning. Vi tar hem Din produkt så fort vi kan efter det att Du lagt Din beställning.
Leveranstiden är olika beroende på produkten och vi kontaktar dig så fort köpet gjort eller om du väljer att kontakta oss först för informtion.
Vid beställningar som görs där varor inte finns i lager förbehåller vi oss rätten att skicka allt i en och samma order när produkterna kommit i lager hos oss. Vi skickar alltså inte flera sändningar, om man så önskar får man själv stå för den ökade fraktkostnaden.
Ångerrätten är densamma när vi tar hem beställningsvaror för Dig, men hemtagningskostnaden och frakten till Dig faktureras även om Du ångrar Ditt köp. Det innebär den fraktkostnad det har blivit för oss att ta hem varan från leverantören och skicka den till Dig som kund. Vidare står Du själv för returkostnaden om Du skulle ångra Ditt köp efter att Du mottagit varan.
Detta är speciellt viktigt att tänka på vid beställning av möbler och lampor från oss, då frakten är dyr vid stora, tunga och skrymmande produkter.
Leveranstid
Normal leveranstid är 2-4 vardagar på produkter som finns i vårt lager. Vi beställer gärna utöver vårt sortiment hos våra leverantörer om det är något ni saknar, se ovan på beställningsvara.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar inom Sverige med DHL och paketen utlämnas på servicepoint.
Speciella fraktvillkor gäller för möbler, speglar och mattor. Avvikande priser kan gälla vissa delar av Sverige och då debiteras du som kund för frakt i efterhand efter godkännande av detta.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Skador på paket & icke utlösta paket
Om varan kommer bort eller om Du vid mottagandet upptäcker en transportskada på försändelsen ska Du omedelbart anmäla/reklamera detta till DHL eller Posten. Om du mottager eb stycke eller försändelse på pall måste Anmärkning om synlig skada skall göras omgående vid leveransen. Detta innan du kvitterar ut din försändelse.
Anmälan/Reklamationen ska ske innan Du öppnar paketet. Tänk på att Du behåller emballaget för att kunna påvisa skadan.
Om Du upptäcker skadan först då du öppnat Ditt paket reklamerar Du detta senast 1 dag efter mottagandet till DHL eller Butik Linnea.
Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar Du vår kundservice snarast . Om varan kommer bort under leveransen till Dig är Butik Linnea betalningsansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då Du återsänder den till Butik Linnea i retur är Du som kund betalningsansvarig.
För outlösta paket debiteras Du som kund en kostnad på 300 SEK, vilket motsvarar de kostnader som detta orsakat. Det gäller expediering, packning, emballage, returfrakt och returbehandling.
Fraktkostnaden för en beställning inom Sverige är 99 kr. Fraktfritt gäller när Du handlar för mer än 1000 kr inom Sverige på ordinarie priser, på rea tillkommer alltid frakt.
Gäller ej glasprudukter, krukor, möbler,spelglar och större mattor. Vänligen kontakta oss för fraktpris för produkten då detta kan skilja från produkt till produkt.
Leverans till utlandet:*
Priser nedan gäller inte möbler, lampor, speglar och mattor. Gäller paket som väger upp till 2000 gram. Kontakta oss för priser på större paket carolina@butiklinnea.se
Land | Fraktbelopp |
Belgien, Frankrike, Grekland, Italien | 250 kr |
Luxemburg, Nederländerna, Spanien | 250 kr |
Portugal, Polen, Storbritannien, Tyskland | 250 kr |
Finland, Norge, Danmark | 450 kr |
Australien | 700 kr |
Schweitz | 400 kr |
Island | 700 kr |
För leverans till andra länder än ovan vänligen kontakta oss för fraktpriser carolina@butiklinnea.se
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor).
Vi krediterar inte pengarna för fraktkostnaden och ni som köpare står även för frakten till er.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Kontakta alltid Butik Linnea om Du undrar över något.
Vi tillämpar reglerna i Distansavtalslagen vilket innebär att Du alltid kan ångra Ditt köp inom 14 dagar från det att Du mottagit Din vara, utan att ange någon anledning. (Gäller ej vid special beställda varor) Gäller inte vid nedsatta varor och varor på rea.
Ångerrätt gäller inte företag.
Du returnerar varan till:
BUTIK LINNEA
Vikingsgatan 2
25438 Helsingborg
Varan måste returneras komplett i oanvänt skick, vilket innebär att samtliga eventuella tillbehör ska finnas med i returpaketet. Varan returneras i dess originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage. Varan returneras snarast och senast 10 dagar efter att Du meddelat att du ångrar Ditt köp. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till Dig, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.
Du som kund står själv för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Om du haft fraktfritt på din beställning står du även för denna kostnad vid en eventuell retur.
Observera vid återsändning till Butik Linnea är Du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.
Om du önskar byta varan, t ex till en annan storlek eller färg, då står du som kund dels för returfrakten samt dels för frakten av den nya varan hem till dig.
Du är också skyldig att returnera eventuella gåvor som fåtts i samband med köpet.
Om Du valt betalsätt ”faktura” så är det viktigt att returen tillhanda kommer Butik Linnea innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit varan kan vi kreditera dess värde på fakturan.
Vid beställningsvaror då vi tar hem en produkt enkom för Dig gäller givetvis samma ångerrätt. Dock tillkommer hemtagningskostnaden från leverantören och vidare frakten till Dig, vilket kommer att faktureras Dig som kund, om Du ångrar Ditt köp. Returkostnaden till Butik Linnea ansvarar Du som kund också för. Detta är viktigt att tänka på vid beställning av större möbler från oss, då frakten kan vara dyr vid tunga och skrymmande varor. Detta innebär att fri leverans över 1 000 kr gäller ej om Du ångrar Ditt köp.
Reklammation
Om Din vara är skadad eller på något sätt defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta oss omedelbart (dock senast 3 dagar efter mottagandet av produkten) så att vi kan åtgärda felet samt ge Dig vidare detaljinstruktioner. Vanligen skickar vi Dig en retursedel för att Du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan.
Enligt Konsumentköplagen har Du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att Du har tagit emot varan. Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar.
Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess originalförpackning. Om varan skadas eller kommer bort då Du återsänder den är Du betalningsansvarig. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Vid reklamation krävs att Du som kund kan uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel. Skulle vi upptäcka att det inte är en godkänd reklammtion blir Du som kund betalningskyldig för fraktkostad som uppkommit.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Vi förbehåller oss rätten för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.